FRANCUSKIE BAJKI

MAŁY CZERWONY KOGUCIK

 

 

Pewnego dnia kiedy kogucik drapał ziemię znalazł ziarno kukurydzy.

 

„To ziarnko musi być zasiane” powiedział kogucik „Kto je zasieje?”

 

„Ja nie” powiedziała kaczka.

 

„Ja nie” powiedział kot.

 

„Ja nie” powiedział pies.

 

„Cóż … ja to zrobię”-  powiedział kogucik.

 

Kukurydza szybko stała się złota.

 

„Ta kukurydza jest dojrzała”-  powiedział kogucik. „Kto ją zetnie?”

 

„Ja nie” powiedziała kaczka.

 

„Ja nie” powiedział kot.

 

„Ja nie” powiedział pies.

 

„Cóż … ja to zrobię”, powiedział kogucik.

 

Kiedy kukurydza została ścięta kogucik  powiedział: „Kto chce wymłócić kukurydzę?”

 

„Ja nie” powiedziała kaczka.

 

„Ja nie” powiedział kot.

 

„Ja nie” powiedział pies.

 

„Cóż … ja to zrobię”-  powiedział kogucik.

 

Kiedy kukurydza została wymłócona, kogucik  powiedział: „ Kto zabierze kukurydzę do młyna?”

 

„Ja nie” powiedziała kaczka.

 

„Ja nie” powiedział kot.

 

„Ja nie” powiedział pies.

 

„Więc ja to zrobię” –  powiedział kogucik.

 

I zabrał ją kogucik do młyna i zmielił ją tam na mąkę. A potem powiedział:

 

„Kto zrobi z niej chleb?”

 

Ja nie” powiedziała kaczka.

 

„Ja nie” powiedział kot.

 

„Ja nie” powiedział pies.

 

„Cóż …  ja to zrobię” –  powiedział kogucik.

 

Kogucik zarobił chleb i go upiekł. A potem zapytał: „Kto chce zjeść ten chleb?”

 

„Ja, ja” powiedziała kaczka.

 

„Ja też chcę” powiedział kot.

 

„Ja też chcę” powiedział pies.

 

„Cóż…” powiedział kogucik „ Ja też chcę”. I oto co zrobił : zjadł chleb.

 

 

 

FRANCUSKIE BAJKIultima modifica: 2008-10-03T04:03:56+02:00da manphry
Reposta per primo quest’articolo